...hertjes, aapjes, sachets en doodskisten! - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Julius Braun - WaarBenJij.nu ...hertjes, aapjes, sachets en doodskisten! - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Julius Braun - WaarBenJij.nu

...hertjes, aapjes, sachets en doodskisten!

Door: Julius Braun

Blijf op de hoogte en volg Julius

23 November 2014 | Malawi, Rumphi

Het is weer tijd! Sorry, ik moet wat bekennen. Vorige week had ik gewoon even geen zin;) In twee weken tijd heb nu wel wat om over te vertellen! Ik ben naar Vasza geweest, ik ben klaar met de kast in de werkplaats, het regenseizoen is begonnen en ik ben uitgenodigd voor een bruiloft! Ik zal maar beginnen met Vasza. Vasza is een ''safari gebied'' waar je ''veel'' wilde, exotische en zeldzame dieren kunt spotten. Ik heb aapjes en nijlpaarden gezien. Oh ja, en ook nog wat hertjes. De gids heeft ons 5! keer hetzelfde rondje laten lopen. Dit uitje duurde het hele weekend, dit uitje was een grap. Een dure grap weliswaar want het heeft me €100 gekost. Er waren ook nog stekende vliegen die je met de slaapziekte konden infecteren, door deze ziekte kan je in coma raken. We hebben de hele safari vliegen gedood met onze slippers. €100 is eigenlijk wat teveel voor wat aapjes en een nijlpaard, maar ja, het personeel was wel aardig.
Inmiddels hebben we deze week ook de laatste hand gelegd aan de kast waar Arthur en ik mee bezig waren. Best iets om trots op te zijn:) ik had niet verwacht dat ik houtbewerken zo leuk zou vinden. De werkplaats staat gelukkig ook onder een groot rieten dak want het regenseizoen is deze week dus begonnen ... Regenseizoen in Afrika: je hoeft 's ochtends niet te douchen want dat doe je al als je de deur van je huis uitstapt. Het is echt een verademing om weer regen te hebben, het was een maandje geleden.. Tegelijk met het begin van het regenseizoen kreeg ik een uitnodiging voor een bruiloft. Van Peter Tengani, een hele chille vent. Hij zet zich overal enthousiast voor in en is ook nooit chagrijnig. De bruiloft vindt plaats op 13 december en ik ben zeer benieuwd! Gister was het zaterdag en ben ik de hele dag in Rumphi geweest met Gibson, Green, Arthur, Patrick en Mizaya. We gingen voetballen, wat drinken en daarna naar een voetbalwedstrijd van Matthew's team kijken. Rumphi Youngsters vs. Rumphi Medicals. De Rumphi Medicals wonnen de wedstrijd met 5-3. Balen... Matthew is de coach van de Rumphi Youngsters. Hierna zijn we naar de 'Woodshop' gegaan, hier werken Patrick en Arthur. We gingen naar achteren en daar was er een feestje:) Zoals alle andere keren was er natuurlijk Chibuku, maar daarnaast ook Sachets. Sachets zijn zakjes sterke drank. Oogt erg armoedig, blijkt erg effectief... Er was rond die tijd ook een Power Black-out (dan is er geen stroom, niks niet, alles pikkedonker), en opeens ging het licht aan! De stroom is terug! Ik keek om me heen en zag tot mijn schrik dat ik op een doodskist zat! De hele ruimte stond vol met doodskisten! In deze 'Woodshop' maken ze dus doodskisten kwam ik achter. Kort nadat de stroom terug was ging ik maar eens op huis aan. 'Tocht van een half uur in het donker'. Dat was het wel weer! Ik schrijf weer over een weekje. Aju

Verzonden vanaf Samsung Mobile.

  • 24 November 2014 - 16:28

    Liesbeth Tomassen:

    Het zit zo, wij hebben aapjes en nijlpaarden alleen in Artis gezien. Jij hebt beide soorten in hun natuurlijke habitat kunnen observeren, je ligt dus voor. Hertjes kunnen wij, als wij dat zouden willen, elke dag in de Leidse Houttuinen zien, hoeven wij niet voor te betalen.
    Daar staat tegenover dat jullie weer tseetseevliegen hebben gezien en mogen voelen, even opgezocht, inderdaad bijzonder nare beestjes. Joh, alles bij elkaar toch weer een mooie ervaring aan je Afrikaanse ketting! Wat leuk dat je hout bewerken met zoveel plezier doet.
    Opa is beetje jaloers op de las lessen. Misschien kun je hem nog wat bijbrengen.
    Ik vind dat je heel mooie overhemden hebt laten maken, sprekende kleuren, zien er goed uit.
    Komt natuurlijk ook door de inhoud!
    Apart drankje in de sachets, kan Heineken nog wat van leren. Zal minder zwaar zijn (ik bedoel aan gewicht) dan een krat pils achter op de fiets naar 't Joppe. Even terzijde, hopelijk waren de doodskisten nog niet gevuld.
    Geweldig je uitnodiging van Peter voor de bruiloft, willen we alles over horen. Maak je veel foto's?
    Dag lieve jongen, kus van opa Gerard en oma Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Rumphi

Mijn eerste reis

vrijwilligerswerk in Malawi

Recente Reisverslagen:

14 December 2014

Naar huis!

08 December 2014

Deze week geen blog!

02 December 2014

Bedankt!

01 December 2014

BAOW! Stenen op het dak.

23 November 2014

...hertjes, aapjes, sachets en doodskisten!
Julius

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 10635

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 18 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: